powered by

Janne Vereijken

Email: info@springcompany.nl
Tel: 06-57345973

Spring Company

Ik ben Janne Vereijken, 36 jaar. In 2011 besloot ik om als one-woman army de innovatiekracht van Nederland te boosten.

De naam van mijn bedrijf is Spring Company. ‘Spring’ betekent lente. Lente is het seizoen van de vernieuwing. Ook betekent ‘Spring’ veerkracht. Mijn doel is om organisaties door middel van innovatie toekomstbestendig en veerkrachtig te maken.

Inmiddels mag ik trots zijn op het feit dat grote, internationale bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties hun vertrouwen in mij stellen om gezamenlijk hun toekomst te bepalen.

Innovatie is geen nice-to-have, maar een must. We staan als samenleving voor grote maatschappelijke vraagstukken. Onder meer: Hoe gaan we de klimaatdoelstellingen van Parijs behalen? Hoe transformeren we naar een nieuwe industrie en economie? Hoe houden we de zorg betaalbaar? Hoe creëren we een inclusieve samenleving? Overheden en bedrijven staan voor de uitdaging om met nieuwe oplossingen te komen voor deze vraagstukken. Ze moeten continu inspelen op een veranderende klantvraag en slim gebruiken maken van nieuwe technologie. Voor bedrijven is het daarbij ook van belang om onderscheidend en concurrerend te zijn. Dit vraagt om visie en innovatiekracht; het vermogen om nieuwe waardevolle producten, diensten, oplossingen en business modellen te ontwikkelen.

De kernactiviteiten van Spring Company:
Organisaties als TVM Verzekeringen, de Politie, European Institute of Public Administration, BESIX, VNG, ANWB, Gemeente Rotterdam, Rabobank, EY, Wolters Kluwer, Liander en Bouwend Nederland komen bij mij met vragen als: Hoe groeien we van 120 naar 170 miljoen omzet? Welke trends & ontwikkelingen zijn van bepalend voor de toekomst van onze sector? Welke transitie moet onze sector maken? Wat is het bestaansrecht van onze organisatie als onze diensten gedigitaliseerd, in overvloed en gratis worden? Hoe ziet ons business model van de toekomst eruit? In welke technologieën moeten we investeren? Hoe vergroten we de innovatiekracht van onze teams? Hoe kan een nieuwe generatie leiders innovatie stimuleren? Hoe kunnen we op grotere schaal duurzame toegevoegde waarde bieden aan onze doelgroep? Hoe vernieuwen we ons productaanbod?

Wat is onderscheidend aan jouw activiteiten?
Bovenstaande vragen beantwoord ik. Niet door zoveel mogelijk consultancy-uren te verkopen en organisaties het werk uit handen te nemen, maar door hen te voorzien van de inzichten, methodieken en praktische handvatten die hen in staat stellen hun eigen toekomst te maken.

Dit doe ik in samenwerking een internationaal netwerk van experts, professoren en leiders waardoor mijn business schaalbaar is en ik een nog grotere impact kan maken.

In de innovatiebranche houdt het werk vaak op bij het verhaal. Ik kies ervoor om verder te gaan, want niet het verhaal, maar de actie maakt uiteindelijk de impact.

Waarom ben jij de Zakenvrouw van het Jaar?
Dit is wat zakenrelaties over mij zeggen:

“Janne heeft een onuitputtelijke energie, een geheel eigen lange termijn visie op de wereld en op haar eigen bedrijf.”

 “Janne Vereijken beweegt in verschillende netwerken tegelijk. Ze schakelt en verbindt op alle niveaus.” 

“Janne weet haar vrouwelijke kracht uitstekend in te zetten in een nog steeds door mannen gedomineerde business wereld. Ze weet confronterende inhoudelijkheid te verpakken met haar charmante uitstraling. Janne gaat sowieso confrontaties niet uit de weg, ook confrontaties met haarzelf niet. Ze is sensitief voor de dynamiek van organisaties zonder van het doel af te wijken.”

“Janne geeft N-O-O-I-T op!”