powered by

Monique Delfgaauw

Email: info@lommerijk.nl
Tel: 010-4220011

Lommerrijk & Dok99 Rotterdam

Ik ben Monique Delfgaauw, trotse directeur van Lommerrijk & Dok99 Rotterdam. 33 jaar geleden, na mijn middelbare school, wilde ik een tussenjaar alvorens ik economie ging studeren en reageerde op een tijdelijke baan als duizendpoot bij Lommerrijk. Maar al snel werd ik gegrepen door de vele kansen die ik zag en ook met twee handen vast pakte! Ik ben nooit meer weggegaan. Vanaf dat moment heb ik diverse functies binnen Lommerrijk gehad zoals hoofd schoonmaak, hoofd receptie, buitendienst sales, hoofd algemene zaken, Adjunct-directeur en nu sinds 6 jaar directeur. 

Naast mijn werk (hobby :-)) ben ik trotse moeder van 2 zonen en geniet ik van vakanties, golfen, eten en inspiratie opdoen bij andere horecabedrijven.

De kernactiviteiten van jouw bedrijf:
Samen met 50 enthousiaste en toegewijde collega’s zorgen wij er iedere dag voor dat elk evenement echt indruk maakt. Wij verzorgen evenementen voor de particuliere en zakelijke markt en bevinden ons in de top van het middensegment.  Per jaar verzorgen wij gemiddeld 1200 evenementen van 15 tot 350 personen, o.a. conferenties, vergaderingen, recepties, borrels, diners, bedrijfsuitjes, BBQ’s, huwelijksvoltrekkingen, feestavonden, brunches, high tea’s, high wines etc.

Daarnaast bieden wij jaarlijks voor de ouderen uit de omgeving een gezellige zomermiddag aan en met Kerstmis een heerlijk Kerstdiner met entertainment.

Naast Lommerrijk ligt ons “broertje” Dok99 Rotterdam, het mooiste bowling-eetcafé van Nederland. Een eigen product met eigen identiteit. Naast de recreanten en bedrijfsuitjes organiseren we hier het inmiddels befaamde Rotterdamse Horeca Bowlingtoernooi voor alle horecabedrijven uit Rotterdam, het High Heels Bowlen voor dames op hoge hakken en voor de ouderen uit de buurt is er elke woensdagochtend een speciale ochtend waar ouderen elkaar kunnen ontmoeten, contact leggen middels diverse spelletjes en korte kennis workshops.

Wat is onderscheidend aan jouw activiteiten?
Ik durf te zeggen dat al mijn medewerkers echt het verschil maken! Een locatie kan nog zo mooi zijn, het eten &drinken nog zo uitstekend zijn maar uiteindelijk maken de medewerkers die het  evenement bespreken, de bediening, de koks en zeker ook de facilitaire dienst echt het verschil voor elke gast.

Samen met alle medewerkers hebben wij in 2013 een Internal Branding traject toegepast met Business Openers. Van binnenuit de organisatie je merkwaarden daadwerkelijk waarmaken naar buiten toe, naar je gast. Dat dit succesvol is geworden blijkt ook uit de landelijke Internal Branding Jaarprijs welke wij in 2014 mee naar huis mochten nemen na een zinderende finale samen met Eneco en ONVZ.

Jaarlijks stellen wij ons strategisch plan bij en de gast-enquêtecijfers, welke op dit moment gemiddeld het cijfer 8.6 geven, bevestigen telkens weer dat wij onderscheidend hierin zijn.

Waarom ben jij de Zakenvrouw van het Jaar?
Laat ik dit nu de moeilijkste vraag vinden om vanuit mijzelf te beantwoorden…

Wellicht kan het inspiratie zijn voor anderen dat je zonder studie maar met hard werken, je openstellen, altijd nieuwsgierig zijn en willen leren, kansen zien en pakken jezelf ook kunt ontwikkelen tot Zakenvrouw.

En het is best gewaagd tegenwoordig om een horecabedrijf te beginnen en neer te zetten zoals je het helemaal in je hoofd hebt, crowdfunding of geld van investeerders etc. Het is zeker net zo gewaagd en zelfs gewaagder om een bestaande zaak met wellicht een wat stoffig imago uit het verleden zo te blijven vernieuwen dat je uiteindelijk een goede naam blijft behouden in Rotterdam en dat is wat ik doe, blijvend het product aan passen en vernieuwen aan de doelgroep zonder de identiteit te verliezen.

Ik heb een gezonde zaak opgebouwd waar ik een goede harmonie weet te behouden tussen werknemers, gasten, continuïteit, kwaliteit en winst.