powered by

Graciella van Hamersveld

Email:
Tel: 010 200 45 22

Closure

Stel jezelf kort voor
Ik ben Graciëlla (25) en ik ben een actieve import-Rotterdammer! Vanuit mijn liefde voor koken ben ik tijdens mijn studie econometrie een Pokebowl Foodtruck begonnen, waarmee we festivals als Rrrollend Rotterdam onveilig maakten. Om te compenseren voor deze liefde voor eten ga ik regelmatig hardlopen en liep ik vorig jaar de marathon van Rotterdam. Na de Foodtruck werd het tijd voor een wat grootschaliger project, en dat was Closure. Samen met Chantal bedacht ik een platform via welke nabestaanden eenvoudig alle abonnementen, contracten en accounts van een overleden persoon kunnen afronden. Nu - anderhalf jaar na de oprichting van Closure - werken wij met een sterk team vanuit ons kantoor in het Groothandelsgebouw aan een goede afhandeling van alle abonnementen, contracten en accounts na overlijden, voor zowel nabestaanden als de bedrijven die deze abonnementen aanbieden.

De kernactiviteiten van jouw bedrijf
Closure is hét platform dat nabestaanden en bedrijven ontzorgt door het automatisch opzeggen en overzetten van abonnementen, contracten en accounts na een overlijden.

De verantwoordelijkheid voor het beëindigen van alle abonnementen en accounts - waaronder telefonie, gas/water/licht, verzekeringen, bankrekeningen, goede doelen, tijdschriften, kranten en sociale media - ligt volledig bij nabestaanden. Nabestaanden worden hierdoor langdurig geconfronteerd met hun verlies. Closure is dé link tussen nabestaanden en bedrijven, zodat nabestaanden het overlijden slechts eenmalig hoeven te melden aan Closure, waarna wij automatisch en veilig de geselecteerde bedrijven informeren.

Ook bedrijven profiteren hiervan. Doordat Closure de overlijdensmeldingen op een gebundelde en gestructureerde wijze aanlevert, worden klantenservice en operationele kosten voor het verwerken van de melding bespaard. Bovendien ontvangen de abonnementsbedrijven niet alleen meldingen, ze bieden ook onze volledige service (om in één keer alle bedrijven te informeren) aan aan nabestaanden wanneer zij contact opnemen met het betreffende bedrijf.

Wat is onderscheidend aan jouw organisatie?
Een start-up in de uitvaartbranche klínkt misschien niet direct zo sexy, maar dat is het zeker wel. Omdat Closure op een geautomatiseerd platform berust en samen werkt met abonnementsbedrijven, kunnen wij onze dienst kosteloos aanbieden aan nabestaanden die via onze partnerbedrijven gebruik maken van de dienst. Closure laat zien dat je met technische oplossingen traditionele markten kunt innoveren, waarbij je echt waarde toevoegt voor de gebruiker.

Waarom ben jij de Zakenvrouw van het Jaar?
Elke dag werk ik met een team aan iets dat ik ontzettend belangrijk vind; het ontzorgen van mensen die net iemand zijn verloren. Niet alleen door te adviseren, maar door echt te doen. We nemen werk uit handen. En nog veel belangrijker, we voorkomen onnodige confrontatie, want we weten uit ervaring hoe pijnlijk zo’n verlies kan zijn. Niet alleen op ons team ben ik ontzettend trots, maar ook op de investering die wij hebben opgehaald en de partners die wij aan ons hebben weten te binden, zoals KPN en Ardanta. Zij stellen de klant pas echt centraal en zonder hun erkenning hadden wij niet kunnen bereiken wat we tot nu toe hebben bereikt. Elke dag verwonder ik mij nog over het feit dat een oplossing als Closure nog niet bestond en dat onderstreept des te meer dat deze sector hoognodig toe is aan verandering. Of dit een uitdaging is? Ja zeker, maar dankzij de mooie podia van partijen als TEDx, de Philips Innovation Award en Rotterdamse Zakenvrouw, bereiken wij steeds meer mensen en komen wij elke dag verder in het realiseren van onze droom.