powered by

Nan Su

Email: dsbp@dutchsino.com
Tel: 010 310 0829

Dutch Sino Business Promotions

Stel jezelf kort voor
Nan Su kwam op haar 19e naar Nederland voor een studie in International Business. De kennismaking met Nederland, en vooral Rotterdam waar zij stage liep bij de KvK in 2005, veranderde haar leven voorgoed. Ze besloot te blijven en haar professionele bestaan in Rotterdam op te bouwen. Nan begon in eerste instantie als ZZP’er, ondersteunend voor delegaties naar en uit China in 2006. Al gauw richtte Nan haar blik op hogere doelen: Zij begon haar eigen bedrijf met haar zakenpartner, Dutch Sino Business Promotions, en met het groeien van hun klantenkring werd DSBP een bedrijf met (steeds meer) personeel. Op dit moment biedt DSBP in de regio Rotterdam werk aan zo’n 10 mensen.

Nan is een nieuwe Rotterdamse, die zich met eigen handen een toekomst heeft weten te creëren mede met behulp van de dynamische Rotterdamse ondernemerswereld. Zij staat daar middenin en levert met veel energie haar almaar groeiende bijdrage.

De kernactiviteiten van jouw bedrijf
De corebusiness van “Dutch Sino Business Promotions” (DSBP) is het begeleiden van klanten in China of in Nederland in het behalen van concrete resultaten. Dit doen wij door middel van advies, vertaling, training en/of business support.

Wij richten ons vooral op overheidsrelaties, bedrijven in milieutechnologie en in land- en tuinbouw technologie. Als een Chinees bedrijf zich in Nederland wil vestigen, helpen wij met het marktonderzoek en bij het opstellen van een businessplan. Ook helpen wij Nederlandse bedrijven met het vinden en inrichten van een afzetkanaal voor hun tuinbouwproducten.

Wat is onderscheidend aan jouw organisatie?
In 2006 heb ik DSBP opgericht. Mijn DNA en dat van DSBP zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De factoren die het verschil maken zijn:

1. DSBP heeft kennis van zaken

Onze bedrijf is gespecialiseerd in de sectoren overheidsrelaties, milieutechnologie, landbouw en tuinbouw. Wij zijn inmiddels zo bekend met deze sectoren, dat wij precies weten waar we voor welk issue moeten zijn, in Nederland én in China. Omdat wij veel ervaring hebben met het verbinden van verschillende organisaties en hun belangen, hebben wij een hoge toegevoegde waarde voor onze klanten.

2. DSBP stelt het belang van de klant altijd voorop en gaat voor de extra mijl.

De retentiegraad van DSBP is enorm hoog, de klanten die wij sinds de oprichting van het bedrijf in 2006 bedienen maken vrijwel zonder uitzondering nog steeds gebruik van onze diensten. Klanten blijven bij ons, omdat ze weten dat we hun belang altijd voorop stellen en net dat beetje extra service bieden.

3. DSBP investeert in eigen mensen

DSBP is een groeiend bedrijf, dat naast de vaste personeelsleden jonge mensen de kans geeft om als stagiair ervaring op te doen. DSBP is een bedrijf dat flexibel werken belangrijk vindt, naast het blijven ontwikkelen van haar mensen. Thuiswerken, voortdurend bijscholen en eigen initiatieven worden gefaciliteerd, waarbij veelal persoonsgebonden strategieën worden uitgestippeld. Ik verwacht veel van mijn mensen, net zoals ik veeleisend ben voor mezelf. Maar wij creëren bij DSBP ook een omgeving waarin mensen zich veilig voelen en het prettig vinden om te werken omdat ze weten dat ze worden gewaardeerd.

Waarom ben jij de Zakenvrouw van het Jaar?
Rotterdam heeft mij de kennis en de kans gegeven mee te doen, en met hart en ziel te gaan ondernemen. De kans die Rotterdam mij geboden heeft wil ik graag binnen het bereik van zo veel mogelijk anderen brengen, je eigen ding doen, aan je succes bouwen in deze mooie stad. Mensen aanmoedigen om in beweging te komen, om te gaan ondernemen, dat is mijn doel.

Ik wil het goede voorbeeld zijn voor alle nieuwkomers of jongeren in Rotterdam om hen te laten weten dat als je wilt en eraan werkt, je een mooie toekomst voor jezelf kunt creëren, waar je ook vandaan komt. Als zakenvrouw van het jaar hoop ik deze gelegenheid ook te kunnen gebruiken om andere vrouwen te helpen en te stimuleren in de samenleving.